قوانین تالار گفتگو
- رعایت ادب: لطفاً در تمام گفتگوها با احترام صحبت کنید. هرگونه توهین یا تمسخر موجب مسدود شدن پست های شما میشود.
- حفظ امنیت: از انتشار اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن، آدرس و ایمیل خودداری کنید.
- امنیت کامل کاربران: از شرکت کنندگان در گفتگوها هیچگونه نام یا آدرس ایمیل دریافت نمیشود؛ بنابراین امنیت و حریم خصوصی شما کاملاً تضمین شده است.
چرا به نظر شما در دوران گذار از قانون اساسی مشروطه (با اصلاحات لازم) استفاده نمیشود؟
نظرات شما
شاید به دلیل این باشد که قانون مشروطه برای نیم قرن پیش است.
بدلايل گوناگون:
-ثبات سياسى: اگر به قانون اساسى مشروطه برگرديم، شخص رضاشاه دوم وليعهد بشمار مى آيند و فاقد قدرت اجرايى در ضمن مجلسى هم وجود ندارد كه ايشان درآن مجلس سوگندپادشاهى يادكنند و درنتيجه يك فضاى سياسى گيج و سردرگم بوجود خواهدآمد
-روند دمكراتيك: ايران، متشكل از افراد با نگرش ها و گرايشات گوناگون است و بنابر اصل دمكراسى، تك تك افراد حائز شرايط رأى گيرى، بايد در انتخاب نوع سيستم حكومتى مشاركت داشته باشند
-امنيتى: اگر قانون اساسى مشروطه را برگردانيم، از همان ابتدا به اغتشاشات و اختلافات دربين صاحبان گرايشات گوناگون دامن خواهيم زد
-حمايت بين المللى: هرچند ملت ايران در هر بحبوحه ايى سرنوشت خود را رقم ميزند ولى براى جلب حمايت دنيا از تغيير رژيم در ايران، جانعه جهانى بايداز رونددمكراتيك بودن اين تغيير بزرگ خاطرجمع باشد
و در آخر؛ براى كمك به حذف نشدن سامانه پادشاهى از آينده ايران
چگونه میتونیم روند دمکراتیک بودن این تغییر بزرگ رو به دنیا نشان بدهیم؟
ارسال یک پاسخ

